Ny klageveileder for strukturerte spareprodukter

Klag, og gjør det så fort som mulig, er Forbrukerrådets oppfordring til forbrukere som føler seg lurt til å kjøpe strukturerte spareprodukter.

Forbrukerdirektør Randi Flesland oppfordrer til å klage.

Tirsdag 24. mars 2009 

Av: Elisabeth Realfsen

Finansportalen

Bankklagenemnda avgjorde tidligere i år at DnB NORs salg av to lånefinansierte strukturerte spareprodukter har vært i strid med god forretningsskikk. Saken var en svært viktig prinsippsak for denne typen spareprodukter, ifølge Forbrukerportalen.no.

Forbrukerrådet anbefaler nå alle som føler seg lurt til å klage til banken og Banklagenemnda. Dette bør du gjøre så snart som mulig, slik at foreldelsesfristen ikke slår inn, mener Forbrukerrådet. Den alminnelige foreldelsesfristen er 3 år.

Det første kundene nå må gjøre er å klage til banken og andre kredittytere – og deretter videre til Bankklagenemnda.

For å hjelpe deg på veien har Forbrukerrådet laget utkast til brev for deg som ønsker å klage på spareproduktene.

Last ned brevene fra Forbrukerrådets klageguide

Kategori:
Publisert: 24. March 2009
Visninger: 513