Fra i dag kan du sammenlikne barneforsikringer

Fra i dag kan forbrukerne for første gang sammenlikne priser og vilkår på barneforsikringer i en enkel kalkulator hos oss.

Av: Finansportalen

Fredag 19. april 2013

Finansportalen er opprettet for å gjøre hverdagen enklere for forbrukerne, og i dag publiserer vi enda et tilbud til deg. For første gang er det mulig å sammenlikne barneforsikringer i en kalkulator.

Ved å bruke barneforsikringskalkulatoren kan du – i tillegg til å sammenlikne priser – enkelt sette deg inn i hva en barneforsikring dekker. Vilkårene for hvert produkt sammenliknes med en bransjenorm for barneforsikringer, som bransjen har utviklet selv.

Foreløpig er det bare tre forsikringsselskaper som deltar i den tekniske løsningen våpr: Frende, If og Jernbanepersonalets forsikring , men i løpet av våren vil flere selskaper være integrert.

Dette er den første kalkulatoren Finansportalen lanserer med personforsikring. Det betyr at vi fortsatt mangler en del for å få full markedsdekning, men flere selskaper kommer til før sommerferien. I løpet av noen måneder håper vi dekningen skal være like høy som i skadeforsikring.  I mellomtiden er tjenesten likevel nyttig. Du kan enkelt sjekke om forsikringen din er like god som dem du finner på Finansportalen.no.

Flere nye tjenester

I tillegg til Barneforsikringskalkulatoren har vi publisert ytterligere to nye kalkulatorer: En for ulykkesforsikring og en for livsforsikring.  Foreløpig er det bare ett selskap som leverer priser til Livsforsikringskalkulatoren, og to som  leverer priser på ulykkesforsikring. Vi legger likevel kalkulatorene ut nå, siden vår del av løsningen er ferdig utviklet. Flere av leverandørene vil bli synlige i løsningen etter hvert som de blir ferdig med å tilpasse seg tjenesten.

Publisert: 19. April 2013