Spar ti tusenlapper på ti minutter

Fra i dag kan du på Finansportalen sammenligne ti forsikringsselskaper på ti minutter og spare mange tusenlapper.

Vi kvier oss for å skifte forsikringsselskap, selv om det lett koster en ferie å la være. Det har heller ikke vært så enkelt å sammenligne priser mellom ulike forsikringsselskaper. Å ringe rundt til de ulike selskapene og forklare hva man vil ha priser på, kunne fort ta flere timer. I tillegg er det mye som bokstavelig talt står med liten skrift.

Fra og med 2. februar 2012 er alt dette historie, så det er ikke lenger noen grunn til å betale overpris for å forsikre sine eiendeler.

Klikk og spar

Finansportalen har laget Norges første og eneste prissammenlikningstjeneste for skadeforsikringer.

Tjenesten består av kalkulatorer, hvor du kan sammenlikne både pris og kvalitet på tilbud av bil- bolig- innbo- og reiseforsikringer fra forsikringsselskapene.

Fra starten av, var bare fire selskaper med i løsningen. I dag ble det tiende selskapet med i løsningen, og Finansportalens kalkulatorer dekker nå over 90 prosent av markedet for skadeforsikringer.

– Finansportalen.no omfatter fra i dag over nitti prosent av forsikringsmarkedet. Det betyr at du kan sammenligne både pris og kvalitet på forsikring av bolig, bil innbo og reise. Folk flest betaler fremdeles overpris for forsikringene sine. Ofte dreier det seg om store beløp, som nå kan spares, sier Elisabeth Realfsen som er daglig leder av Finansportalen.

Det er heller ingen grunn til å engste seg for å bytte til et billigere forsikringsselskap.

Trygt med Finansportalen

– Alle selskaper følger visse normer, så kundene er trygge ved bytte, sier Realfsen.

I tillegg er Finansportalen drevet av Forbrukerrådet, noe som sikrer uavhengighet og pålitelighet.

– Tjenesten er finansiert over offentlige budsjetter, så Finansportalen er eneste uavhengige tjeneste for sammenligning av priser på forsikring, banklån, sparing og overføring av penger til utlandet. I løpet av året regner vi med å få med de siste etternølerne blant forsikringsselskapene, slik at Finansportalen dekker hele markedet, sier Realfsen.

Her kan du sjekke hvor mye du kan spare. Er du en vanlig ”sløv” og trofast forsikringskunde skal du neppe klikke lenge for å frigjøre flere tusenlapper.

For ytterligere kommentarer eller spørsmål vennligst kontakt daglig leder for Finansportalen, Elisabeth Realfsen, på telefon 932 18 030.

Andre spørsmål kan rettes til kommunikasjonsrådgiver Henrik Ebne på tlf 926 36 422.

Høyoppløselige bilder av Elisabeth Realfsen:

Fakta om Finansportalen:

www.finansportalen.no

”Finansportalen er en tjeneste fra Forbrukerrådet for forbrukere som vil sammenligne tilbud i markedet innen bank, forsikring, investering og pengeoverføringstjenester til utlandet. forsikring, investering og pengeoverføringstjenester til utlandet.”

Disse selskapene er fra og med i dag med på Finansportalen.no : Nemi Forsikring, Frende, Storebrand, KLP, Gjensidige, Jernbanepersonalets Forsikring, IF Skadeforsikring, Terra, Sparebank 1 og Tryg Forsikring.

Publisert: 7. February 2012